timeslip logo
be�ll�t�sok
register

index
acceleration logs
lista
listing with thumbs
virtual racing
my races

hungaroring

other logs
braking logs
before&after
miscellaneous

dragbase
races
racers

FAQ
video
links
ads
forum

be�ll�t�sok


Kiskunlacháza OB forduló

2008.04.20. 22:42 - ave

Gondoltam, ma kimegyek idõben, hogy még a motoros döntõk elõtt tudok pár jármûvet mérni. Erre nem kis meglepetésemre, pont akkor kedzõdtek az autós futamok, amikor kiértem. :)  Na mindegy, azért hasznosan tudtam ezt az idõt is tölteni.

Amint megjött Sanyi bemûszereztük az autót, mert tudtam, hogy képes megint valami félelmeteset menni, hisz miután a KoE-t túlélte a váltó, már nem féltette.  Jól indult a futama, de sajnos valami gebasz miatt nem tudott végigmenni rendesen, sõt, visszafelé kötélen húzták. Miután megcsinálták ment egy 10.7-es futamot, azt hiszem, azt is megmértük, de mivel a váltások után ki-ki hagyott a motor, úgy nézett ki, egy idõigényes hibaelhárítás következik, így addig elkezdtem más jármûveket mérni.

A kék Punto GT-nek immár sikerült 12-es idõt futnia, 12.9 körül sikerült futnia, 180 körüli sebességgel. Sajnos különbözõ problémák miatt a számos mért futamból egy sem volt tökéletes. Illetve volt egy 13.2 körüli futam, ami tökéletes volt, csak olyan mélyen állt be a rajtgépbe, hogy alig 2 centi rolloutot hagyott magának.  Mellesleg megvan a timeslip mérések elsõ halálos áldozata:

Késõbb megmértük a Boci mobilt is, õ is több kisérletet ment, végül aznapi 12.4-tõl kissé rosszabb, de szintén remek 12.6-os futamot sikerült futnia, úgy, hogy erõsen látszott hol úszott el az a két tized.

Sajnos volt egy kb. 60 perces leállás, az idõmérõ rendszer kábelezése zárlatos lett, sajnos nem volt tartalék kéznél, így elõször meg kellett találni a hiba helyét, de végülis sikerült helyrehozni.

A gépátvételnél sikerült szemrevételezni azt a hengerürtatalom mérõ berendezést, amivel meglehetõs pontossággal meg lehet mérni DOHC motorok furatát is. (A löket tökegyszerû, azt eddig is tudtak mérni)
Probálták titkolni a berendezést, de hát lényegében semmi meglepõ nincs benne, a fotón szerintem tisztán látszik hogy is mûködik. Ezt a szondát a gyertyanyiláson át dugják a hengerbe, a lábakat ezután nyitszák szét annyira, amennyire engedi a furat mérete, majd a szonda tetején levõ gombot nyomva tartva behúzott lábakkal kiveszik majd megmérik a terpesztést.  Mivel csak két lábat használ természetesen nem tud hajszálpontosan középen mérni, de ez a pontosság is bõven elég a legtöbb esetben.  Akik dinamikusan szeretik értelmezni a szabályokat, jobb ha tudnak errõl a hasznos újításról.

 Vissza a versenyhez. Túl sok idõmérõt nem láttam, de az egyik kiemelkedõ volt. Amikor végetért az egy órás technikai szünet, mindenki elkedzett készülõdni, mondom Sanyinak, most ülj be és menj egy 10.4-et. Nem tudom miért pont ezt mondtam, de szót fogadott, 10.46 @ 234!! Legközelebb szerintem 9.9-et fogok mondani. :)  A 234 km/h egyébként abszolút magyar rekord, magyar kasztnis autó még nem ment ilyen gyorsan idehaza.  (Javítson bátran aki máshogy tudja!)

Az "F1" Audi is kiemelkedõt ment, a nap legmagasabb Audis sebességét produkálta a 10.5 @ 229-es futamában.

Láthattuk a BMW turbómotoros kispolszit is, hát nem tudom, én nem ülnek 20 centire egy ilyen motortól az biztos, de fõleg nem egy szál pólóban. Egy egyszerû tömítés probléma súlyos égési sebeket tud okozni, hogy a nagyobb motorproblémákról ne is beszéljünk.  Egyébként az folyton emlegetett 500 lóerõ fele továbbra is hiányzik, legalábbis a 17x körüli célvonalikból nehéz másra következtetni.  De rajtolni végülis nem rajtol rosszul.

A döntõk szerencsére elkezdõdtek idõben, így még sötétedés elõtt végetért a móka.  Egy másik újítás is segített abban, hogy kevésbé legyen vontatott a döntõ, amint elhangzott a két versenyzõ neve, akit vártak a rajthoz a kijelzõn elindult egy visszaszámlálás 1 percrõl, és amikor az lejárt aki bújt aki nem, indult a futam.

Sajnos rengeteg bye futamot kellett végignézni, nem tudom mi ennek az oka, de nagyon nem volt jó.
Viszont számos nagyon izgalmas futam is kerekedett.

A profiknál, A1-ben két autó döntõzött, a kis Punto 13.18 @ 176-tal nyert a 13.28 @ 169-et futó turbós Honda elõtt.

A2-ben csak ketten versenyeztek, Szabi fantasztikus 11.18 @ 220-as egyéni rekordot ment, de Sanyi 10.495 @ 233-vel szemben ez is csak a 2. helyre volt elég.

A3-ban már voltak többen, a döntõben Wunder Tamás Subaruja 12.69 @ 173-mal nyert a kispók 12.71 @ 170-je ellenében.

A4-ben az F1 Audi technikai okok miatt már az elõdöntõben elvérzett, így a döntõt slowlow Chevy Caprice-e futotta Schuster Zoltán S2-jével, utóbbi 10.64 @ 216-et nyert 11.33 @ 209 ellenében.

A5-ben igazán remek döntõ jött össze, a Boci csoki döntõ.  Izé, Boci vs. Tschokker döntõ volt, amit Boci nyert 12.49 @ 184-el, mígy Tschokker 13.17 @ 171-at futott.

A6-ban ismét a szokásos BMW E30-as döntõ, ezúttal Ponya bizonyúlt egy picit jobbnak Czirákival szemben. (12.35 @ 189 vs. 12.55 @ 185)

A7-ben nem volt induló.

A street kategóriák döntõit talán majd késõbb írom le, így se lett rövid ez a poszt.










                 2009
    Augusztus 2 Vasárnap
   
        Kis beszámoló
       





2009. szept.30

Valamit haladunk.
Diesel Tuning és Gyorsulás! Élménybeszámolók, technikai infomációk a csapatról.

KISKUNLACHÁZA
OB ZÁZÓ FUTAM PART 1
Frissítve :
2010.09.11
2009. okt. 17. Szombat

Beszámoló az október 16-i dragracing.hu megbeszélésrõl.

Tervek 2010-re, szabályváltozások, versenynaptár...
2013 március 23.Kiskunlacháza





               2011 - 2012!


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function mysql_query() in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php:327 Stack trace: #0 /data/webhosting/timeslip.hu/www/keret_vege.php(16): include() #1 /data/webhosting/timeslip.hu/www/blog.php(1128): require('/data/webhostin...') #2 /data/webhosting/timeslip.hu/www/404.php(282): include('/data/webhostin...') #3 {main} thrown in /data/webhosting/timeslip.hu/www/jobboldal.php on line 327